תוכנית מהנה ומרתקת
לקהלים קטנים: איך לעשות מופע לאירוע נהדרת
הקדמה: תוכניות
טלוויזיה הן עסק גדול. אם אתה מחפש ליצור לעצמך שם, הצעד הראשון שלך הוא ליצור מופע
לאירוע שמעסיקה ומשעשעת קהלים קטנים. אם תבוצע נכון, התוכנית שלך יכולה להפוך
למיזם מסחרי מצליח שיעזור לך לבנות קהל לאתר או למוצר שלך. הנה איך לעשות את זה
נכון:
איך לעשות מופע לאירוע.
תוכניות טלוויזיה הן
בדרך כלל קצרות, בדרך כלל באורך של כ-20 דקות, וכוללות סיפור המסופר דרך העיניים
של דמות אחת או יותר. ניתן לצלם תוכניות טלוויזיה בכל מיקום, אבל הפופולריים שבהם
בדרך כלל מצלמים באולפנים.
המטרה של מופע לאירוע
היא לבדר ולעניין את הקהל הקטן שלה. כדי לעשות זאת, הוא צריך להיות כתוב ומעוצב
היטב, בעל קווי עלילה ודמויות מעניינים, ולהיות מושך מבחינה ויזואלית.
איך לכתוב מופע לאירוע.
כתיבת מופע לאירוע
נהדרת מתחילה בהבנת היסודות של סיפור סיפורים: כיצד מועברים סיפורים לקהל שלך. אתה
צריך ליצור סיפור חזק שמעסיק את הצופים שלך ומושך את תשומת לבם. גם הסיפור שלך
צריך להיות בנוי היטב כך שירגיש כמו מסע מרגש שהיית רוצה לעקוב אחריו.
ישנן דרכים רבות לכתוב מופע
לאירוע טובה, אך כמה שיטות נפוצות כוללות כרטיסי פלאש, תרגילי פתרון בעיות, בדיקות
קבוצת מיקוד ושליחת טיוטות קבוצת הכתיבה שלך בדוא"ל (יחד עם רשימת צוותים).
איך לעשות את הקאסט
והצוות.
ליהוקים לתוכניות
טלוויזיה יכולים להתרחש לעתים קרובות חודשים או אפילו שנים מראש – אז ודא שיש לך
את כל מידע הליהוק שלך מוכן! מנהלי ליהוק ירצו לדעת על הניסיון שלך בעבודה על הבמה
והמסך, כמו גם על כל תחומי עניין או כישרונות חיצוניים שיש לך (למשל, שירה). הם גם
ירצו לדעת איזה סוג של רגשות הדמויות שלך צריכות לחוות בנקודות שונות בסיפור –
מאנשים שמחים ומאושרים ועד רגעים מתוחים של דרמה.
כשמרכיבים את הצוות כדאי לבחור שחקנים מומלצים וגם כאלו שיודעים איך לתת שואו
ובידור . לדוגמה אפשר לקחת אמן חושים
מומלץ ולשבץ אותו בתוכנית יפה .
כדי ללהק את התוכנית
שלך, התחל בהגשת מועמדות למשרות באתרי ליהוק שונים כגון Cruise Critic או IMDb (ראה למטה למידע נוסף). לאחר הגשת
מועמדות והתראיינת על ידי מנהלי ליהוק, הרכיבו קלטת אודישן שמדגימה מדוע תתאים
מצוין לתפקיד/ים.
לאחר שהם יראו את הקלטת
שלך הם עשויים ליצור איתך קשר עם הצעות להמשך עבודה או עבודה במשרה חלקית בזמן
שאתה ממשיך לפתח את התסריטים לעונות הבאות!
איך להעלות את המופע
לאוויר.
הדרך הטובה ביותר
להתחיל בהכנת מופע לאירוע נהדרת היא על ידי מחקר תחילה! כדי לגלות כמה כסף זה עולה
רק להפיק פרק אחד של תכניות בכל עונה – שלא לדבר על כולם – אתה צריך גישה לנתונים
מדויקים מהתעשייה. זה המקום שבו פלטפורמות כמו נטפליקס נכנסות לתמונה כשהן מציעות
פרקים בלעדיים היישר אל התורים של המנויים שלהם ללא פרסומות – מושלם עבור אלה
שאוהבים לצפות בסדרות האהובות עליהם מבלי שמשהו אחר יתחרה בה.
יצירת מופע לאירוע
מצליחה דורשת עבודה קשה ומסירות; עם זאת, ישנם משאבים רבים זמינים באינטרנט
שיכולים לעזור להתחיל – בדוק כמה מהמשאבים המועדפים עלינו למטה!
איך ליהנות ממופע
לאירוע נהדרת.
כאשר אתם מתכננים מופע
לאירוע, חשוב לוודא שהתוכן מושך קהלים קטנים. אחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי
יצירת סיפור שמתחבר לצופים ברמה האישית. ניתן גם לפזר סצנות מעניינות ומלאות
טריוויה לאורך כל הפרק כך שהצופים יהיו מעורבים כל הזמן. לבסוף, הקפידו לשמור על
המופע בחוץ ולהגיע לכמה שיותר אנשים.
קבל את התוכנית בחוץ.
אחת הדרכים הטובות
ביותר לפרסם את התוכנית שלך היא על ידי הדפסה מחדש באתרי אינטרנט, הפודקאסט שלה או
הפצתה דרך פלטפורמות מדיה חברתית כמו פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם. אתה יכול גם
לפרסם את התוכנית שלך באינטרנט או באירועים מקומיים כדי לעורר עניין ולקבל משוב
מצופים פוטנציאליים.
איך לשמור על התוכנית
מרתקת.
אחד המרכיבים החשובים
ביותר של מופע לאירוע מצליחה הוא להשאיר את המעריצים מעורבים. אתה יכול לעשות זאת
על ידי מתן עדכונים שוטפים על התוכנית, שליחת הצצות בלעדיות מבעוד מועד, או שימוש
בטריקים שיווקיים חכמים כמו מתן חסות לתוכניות או שידור פרסומות ברגעי מפתח בפרק.
לבסוף, ודא שהפרקים שלך כתובים היטב ושובה לב מספיק כדי לעמוד בביקורת (ובסופו של
דבר ליהנות מהצופים).
השאר את המעריצים
מעורבים.
אחת הדרכים לגרום
למעריצים להתעניין בתוכנית הטלוויזיה שלך היא לתת להם משהו לצפות לו בכל שבוע. אתה
יכול לעשות זאת על ידי פרסום קטעים חדשים מדי שבוע או שחרור עלילה חדשה ומלהיבה
ממש לפני השידור, כך שלצופים תהיה הודעה מוקדמת למה הם יכולים לצפות בכל פרק.
בנוסף, ודא שהפרקים שלך כתובים היטב ושובה לב מספיק כדי שהעוקבים יוכלו להישאר שם
שעות על גבי שעות מבלי להפסיק התנהגות צופה!
טיפים להנאה ממופע
לאירוע נהדרת.
על מנת לוודא תוכנית
הטלוויזיה שלנו מרתקת ונהנית מהקהלים הקטנים, שמור על המסלול. לדוגמה, הקפידו
להתמקד בסיפור ובדמויות במקום לבזבז יותר מדי זמן על פרטים או אקספוזיציה מיותרים.
והימנע מלהעמיס על הצופים יותר מדי מידע בבת אחת – במקום זאת, חלק את התוכנית
לפרקים קצרים יותר שקל יותר לעקוב אחריהם.
שמור על התוכנית מרתקת.
כדי שהצופים יישארו
מתעניינים בתוכנית הטלוויזיה שלך, חשוב לשמור על דברים מבדרים ומרתקים. משמעות
הדבר היא לשמור את הסיפור בתנועה ולהבטיח שהמכניקה שלו מובן בקלות לצופים שאינם
טכניים. בנוסף, ודא שהתוכנית שלך כוללת דמויות מעניינות וייחודיות שיפנו למגוון
רחב של צופים – מבלי לוותר על סיפור או פיתוח דמויות.
תהנה מההצגה.
אחרון חביב, ודא
שהצופים יוכלו ליהנות מתוכנית הטלוויזיה שלך בעצמם על ידי מתן תוכן באיכות גבוהה
שהוא גם משעשע וגם אינפורמטיבי. ודא שכל פרק יסתיים בתמורה מספקת – אחרי הכל, מה
תועלת מופע לאירוע אם היא מהנה רק למי שצופה בה?
סיכום
אם אתם מחפשים מופע
לאירוע נהדרת ליהנות ממנה, ישנן אפשרויות רבות בחוץ. אתה יכול לנצל את הכלים
והשירותים המקוונים כדי לכתוב תוכנית משלך, צוות וצוות, ולהעלות את התוכנית
לאוויר. בנוסף, חשוב לשמור על התוכנית מרתקת על ידי שמירה על המסלול ושמירה על
מעורבות המעריצים. על ידי ביצוע הטיפים האלה, אתה יכול להבטיח שהצופים שלך יישארו
בסביבה לחוויית טלוויזיה מהנה. תודה שקראת!