שירותי ענן לרשתות מחשב ארגוניות

הוא אחד הטרנדים הגדולים ביותר בעולם טכנולוגיית המידע של היום. חברות כמו גוגל, אמזון, אפל ודרופבוקס מספקות את הפתרונות שלהן בענן כדרך לחבר בין הלקוחות והשותפים שלהן. עם זאת, כשאני מספר את זה לחברים שלי היום אני מקבל קבלת פנים די פושרת. למה? לדעתי זו השאלה האמיתית, למה אכפת ללקוחות? אם אתה יכול לקבל שירות בסיסי ומוצר אמין בעלות נמוכה יותר מאשר רכישת אותו שירות ומוצר אמין בבית זה בטח בעיניי דבר טוב.

מהו מחשוב ענן פרטי?

מחשוב ענן פרטי מתייחס לשימוש בשרתים הממוקמים במרכז הנתונים או בתשתית הענן של החברה עצמה. העננים הפרטיים הללו מורכבים בדרך כלל משירותי ענן המוקדשים בדרך כלל לחברה או ארגון בודדים. לדוגמה, Amazon Web Services היא דוגמה מצוינת למחשוב ענן שמספקת חברה גדולה המספקת פתרון ענן פרטי לשימוש פנימי עסקי בלבד. אתה יכול לפרוס עננים פרטיים עם Microsoft Azure או Google Cloud Platform.

עסקים משתמשים בעננים פרטיים כדרך לחסוך סכום כסף משמעותי בהשוואה לרכישת אותם שירותי ענן. זה משתפר אפילו כשחושבים על פתרון ענן היברידי המשלב שירותי ענן ציבורי הניתנים על ידי השחקנים הגדולים הללו. שירותי ענן פרטיים אלו יכולים להיות מנוהלים על ידי ארגונים שאין להם משאבי IT או מומחיות פנימיים. עם זאת, רוב הארגונים יכולים להשתמש בשירותי ענן פרטיים כדי להוריד את העלות של תשתיות שרתים מ-$1,000 לחודש ל-$35 לחודש. ענן פרטי הוא דרך מצוינת להתחבר לאינטרנט מבלי לשלם עבור שרת פיזי הפועל במרכז הנתונים שלו.

לעננים פרטיים יש שני יתרונות מרכזיים: (1) גמישות ו- (2) זמינות גבוהה. ארגון עם פתרון ענן פרטי יכול לקבל שירות IT בסיסי בשבריר מהעלות של רכישת שרתים פיזיים במרכז הנתונים שלך. אפליקציה אלסטית ואמינה תספק ללקוחות בעת הצורך. זמינות גבוהה מבטיחה שהענן הפרטי שלך זמין כאשר אתה צריך לתמוך בעסק. אתה מקבל את הטוב משני העולמות וחוסך כסף תוך כדי.

מדוע משתמשים בשירותי ענן פרטיים בתוך עסקים

ענן פרטי מציע לעסקים מספר יתרונות שמועילים במיוחד לעסק. הם יכולים:

לחסוך במשאבי הרשת שלך כדי להתמקד בתפקיד הליבה שלך, כדי לספק לך את המשאבים הדרושים לניהול ולתמוך בפעילות ובלקוחות שלך. פתרונות ענן פרטיים מספקים פתרונות כמו Microsoft Azure, Google Cloud Platform, AWS Cloud ואחרים המספקים חוויה אלסטית ואמינה שתוכל לספק תוך דקות, לא ימים או חודשים. כל אלו הם שיקולים חיוניים בעת בניית תשתית רשת התומכת בדרישות החברה שלך היום ולשנים הבאות.

למה ענן היברידי?

כפי שניתן לראות להלן, ככל שעסק יגדל ייתכן שיהיה צורך להוסיף תשתית שתתמוך במספר ההולך וגדל של משתמשים יומיים. ענן היברידי מציע דרך מצוינת לבנות את הענן הפרטי שלך מבלי שתצטרך לבנות שרת פיזי במרכז הנתונים שלך מלכתחילה. ארגונים יכולים לבחור את הכמות הנכונה של קיבולת ענן ציבורית ופרטית לשימוש. ככל שהעסק שלך יגדל גם תשתיות הרשת שלך יגדלו!

לקוח גדול עם ענן פרטי עשוי להיות מועמד מצוין לענן היברידי מכיוון שהוא יכול למנף את תכונות האבטחה של ענן פרטי, את המדרגיות של ענן ציבורי, והכי טוב, אתה יכול לספק להם התכונות של כל ענן במחיר לפי בחירתם. כמובן, כאשר אתה מעביר את רוב השרתים שלך מהענן הציבורי לענן הפרטי, תרצה להעביר את הנתונים והיישומים שלך מהענן הציבורי לענן הציבורי.

שכפול נתונים הוא תהליך של שכפול נפחים בתשתית וירטואלית או בענן. ערכת זמינות של Azure מגדירה את מספר השרתים והאזורים שחייבים להיות זמינים כדי שהיישומים שלך יתפקדו כמצופה. כדי להבטיח את הזמינות של היישומים הקריטיים של הארגון שלך בפנים

לדוגמה, ארגון עשוי לאחסן נתוני לקוחות רגישים בתוך אפליקציית ענן פרטית, אך לשייך את האפליקציה הזו לאפליקציית בינה עסקית המסופקת בענן הציבורי כשירות תוכנה. לדוגמה, מערכת ענן היברידית היא אידיאלית לארגון שרוצה לנהל נתונים ארגוניים (כגון קבצי לקוחות) מבפנים, אך רוצה לשמור מידע פחות רגיש אצל צד שלישי.

ישנן מספר תצורות ושירותי ענן

כולל תשתיות ענן ציבוריות ופרטיות, מודלים היברידיים של ענן הכוללים יותר ממערכת תשתית אחת, תוכנה כשירות (SaaS), ועוד. באמצעות תוכנה מבוססת ענן, כמעט כל חברה יכולה להתאים את המערכת לצרכיה. מערכת ענן יכולה לעזור לכל עסק להסתגל לצרכיו על ידי גישה לספריית יישומים. פתרונות עסקיים מבוססי ענן נעים בין תשתית וירטואלית מלאה לתוכנה מיוחדת.

סביבת ה-IT יכולה להיות שילוב היברידי של שרתים מקומיים ורשתות ענן חיצוניות

במודלים של PaaS, ספקי שירותי ענן מספקים פלטפורמת IT, הכוללת בדרך כלל מערכת הפעלה, זמן ריצה של שפת תכנות, מסד נתונים ושרת אינטרנט. ספקי שירותי ענן מנהלים את התשתית והפלטפורמות שעליהן פועלות אפליקציות.

תוכנה כשירות או שירותי ענן SaaS מספקים למשתמשי קצה תוכניות פונקציונליות מלאות

גם אם ייתכן שתוכניות אלו אינן נמצאות במחשבים המקומיים שלהם. IaaS מספקת למשתמשים פונקציות בסיסיות של תשתית IT, כגון אחסון נתונים, שרתים וחומרה, הכל בענן. משתמשים יכולים לגשת לאפליקציות ולשירותי SaaS מכל מקום באמצעות מחשבים או מכשירים ניידים עם זכויות גישה לאינטרנט. באמצעות חברות ענן, לקוחות יכולים לגשת בקלות לנתוני הענן שלהם דרך כל חיבור רשת.

שירותי מחשוב ענן נעים בין אחסון נתונים לתוכנות פונקציונליות

כולל תוכנות הנהלת חשבונות, כלים לתמיכת לקוחות ואירוח של שולחן עבודה מרחוק. שירותים אלו כוללים בדרך כלל שרתים, מסדי נתונים, תוכנות, רשתות, ניתוח ופונקציות עיבוד אחרות שניתן לנהל באמצעות הענן.

חברות שירותי ענן מאפשרות למשתמשים לאחסן קבצים ואפליקציות בשרתים מרוחקים ולאחר מכן לגשת לכל הנתונים דרך האינטרנט

משאבי ענן ושירותים הפועלים על חומרה נגישים ומנוהלים דרך האינטרנט, בדרך כלל דרך ערוצי רשת פרטיים ומאובטחים (אלא אם כן הם משמשים ליישומים ציבוריים). מבחינה קונספטואלית, ניתן להתייחס לרשתות ענן כעל רשת רחבה (לעיתים קרובות SD-WAN) שיכולה להשתרע על פני מספר קבוצות משנה של רשתות, משותפות או מופצות באופן פרטי בין לקוחות שירותי ענן.

דגשים מחשוב ענן מספק שירותים שונים דרך האינטרנט

כולל אחסון נתונים, שרתים, מסדי נתונים, רשתות ותוכנות. מחשוב ענן מורכב ממשאבי חומרה ותוכנה הזמינים באינטרנט כשירות חיצוני מתארח. שירותים אלה מסתמכים על יישומי תוכנה מתקדמים ורשתות שרתי מחשבים מתקדמים. שירותים אלה כוללים מחסני נתונים, שרתים, מסדי נתונים, למידת מכונה, ניתוח, כלי מפתחים ואינטרנט של הדברים (IoT).

ענן ארגוני משלב ענן פרטי

ענן ציבורי וענן מבוזר בסביבת IT אחת. בין אם פרטי או ציבורי, המטרה של מחשוב ענן היא לספק גישה פשוטה וניתנת להרחבה למשאבי מחשוב ולשירותי IT. ענן ציבורי הוא סוג של מחשוב ענן שבו ספקי ענן מספקים משאבי מחשוב זמינים, החל מיישומי SaaS ועד למכונות וירטואליות בודדות (VM), חומרת מחשוב שאינה פועלת, תשתית ברמת הארגון ופלטפורמות מחשוב. משתמשים באינטרנט הציבורי.

משאבים אלה כוללים כלים ויישומים כגון מחסן נתונים, שרתים, מסדי נתונים, רשתות ותוכנה. תשתית זו כוללת שרתי ענן ארגוניים ואחסון נתונים. לקוחות יכולים להתאים אישית את התשתית שלהם כך שתתאים לצרכים העסקיים שלהם.

במקום לספק תוכנה למשתמשים, חברת תשתית כשירות מספקת חומרה, לרבות שרתים, יחידות עיבוד מרכזיות, ציוד רשת ושטח דיסק. מינוף מחשוב ענן ארגוני, חברות משתמשות בספקי שירותי ענן למיקור חוץ של שירותי IT.

חברות יכולות להחליף מרכזי שרתים ומחלקות IT יקרות בחיבורי אינטרנט מהירים

מה שמאפשר לעובדים ליצור אינטראקציה עם עננים מקוונים כדי להשלים את המשימות שלהם. חברות אחסון בענן אינן מסתמכות על שירותים המשתמשים בשטח שרת פיזי כדי לענות על צורכי אחסון אתרים של לקוחות, אלא משתמשות במרחב וירטואלי שניתן להרחיב באופן מיידי. ארגונים יכולים להפעיל עומסי עבודה קריטיים למשימה או יישומים רגישים בעננים פרטיים ולהשתמש בעננים ציבוריים כדי לנהל עומסי שיא או עליות בביקוש. בדרך כלל, ארגונים ישתמשו בעננים הפרטיים שלהם עבור פונקציות קריטיות וישתמשו בעננים ציבוריים כאשר צורכי המחשוב שלהם נחוצים ביותר.

חלק מהמשתמשים מאחסנים את כל האפליקציות והנתונים שלהם בענן

בעוד שאחרים משתמשים במודל היברידי, המאחסן אפליקציות ונתונים מסוימים בשרתים פרטיים ואחרים בענן. בעוד שירות מונחה ארכיטקטורה מקדמת את "הכל כשירות" (בקיצור של EaaS או XaaS, [74] או פשוט aas), ספקי ענן מציעים את ה"שירותים" שלהם לפי מודלים שונים, כולל שלושת המודלים הסטנדרטיים של NIST שהם. … תשתית כשירות (IaaS), פלטפורמה כשירות (PaaS), ותוכנה כשירות (SaaS). עם זאת, בניגוד לפתרונות חומרה ותוכנה מסורתיים, משתמשים אינם צריכים שום דבר מלבד מחשב, חיבור לרשת ומערכת הפעלה כדי לגשת לשירותי ענן.

הפשטה זו מושגת בדרך כלל עם וירטואליזציה ומכונות וירטואליות. רכיבי תשתית וטכנולוגיות תוכנה מספקים תקשורת בין חומרה ליישומים במרכז הנתונים. האינטרנט, הפועל כרשת הבסיסית, מספק קישוריות בסיסית.

חיבור הרשת לאינטרנט מחבר את הממשק (כולל התקן גישה ללקוח, דפדפן, רשת ותוכנות ענן) לצד השרת, המורכב מבסיס נתונים, שרת ומחשב). הקצה האחורי פועל כמו מאגר, ושומר נתונים שאליהם יש לקצה הקדמי גישה.

מלבד הקוד (חומרה פיזית

מערכת הפעלה של מכונות וירטואליות וניהול תוכנות שרת אינטרנט), כל התוכן מסופק אוטומטית על ידי ספק הענן בזמן אמת במהלך תהליך ביצוע הקוד, ומופעל מחדש לאחר השלמת הביצוע . לכל אפליקציית ענן יש מארח, וחברת האחסון אחראית לתחזק מרכזי נתונים ענקיים המספקים את האבטחה, קיבולת האחסון וכוח העיבוד הדרושים לאחסון כל המידע שמשתמשים שולחים לענן.

מחשוב ענן

הוא גישה לפי דרישה למשאבי IT (יישומים, שרתים (שרתים פיזיים ושרתים וירטואליים), מחסני נתונים, כלי פיתוח, פונקציות רשת וכו') או CSP המתארחים במרכזי נתונים מרוחקים המופעלים על ידי ענן שירותי ספק דרך האינטרנט. ענן פרטי הוא רשת פרטית או מרכז נתונים המספק שירותי אירוח למספר מוגבל של אנשים עם זכויות גישה והגדרות הרשאות ספציפיות. ענן הוא רק ביטוי המשמש לתיאור רשת מחשבים המריצים תוכניות או יישומים הפועלים על שרתים מחוברים, במקום מחשבים מקומיים או סמארטפונים.

אם העסק שלך מסתמך על Dropbox לאחסון קבצים

משתמש ב-Slack כדי להקל על התקשורת בתוך החברה, או משתמש ב-Salesforce לניהול קשרי לקוחות, אתה כבר משתמש בסוג כלשהו של מחשוב ענן. מכיוון שלעתים קרובות מותקנות תוכנות מיוחדות במחשבים ארגוניים במשרד, מחשוב ענן מאפשר למשתמשים לגשת לכל מיני קבצים ויישומים כאילו הם נמצאים במשרד. ספקי שירותי ענן משתמשים בחומרה ובתוכנה העדכניים ביותר כדי לשמור על המערכות שלהם פועלות בצורה שעסקים קטנים לא יכולים.