מחלות כף היד – מחלת דופיטרן

  • by

אף אחד לא רוצה להיות חולה, בטח כאשר מדובר על מחלות שניתן לראות אותן באופן ויזואלי. אחת מהמחלות שניתן יהיה לראות בקלות יחסית היא מחלת דופיטרן. מדובר על מחלה שבאה לידיי ביטוי על ידי כיפוף קבוע של אחת או יותר מאצבעות כף היד. המשמעות היא שמי שסובל מהמחלה הזאת לא יצליח ליישר את האצבע המכופפת. כמובן שסיטואציה כזאת יכולה להביא איתה לא מעט אי נוחות כאשר מסתכלים קדימה. הרי כפות הידיים חשובות מאוד על מנת לבצע פעולות קבועות בכל יום נתון. לפני שאתם פונים אל אורתופד מנתח, מה אתם צריכים לדעת על המחלה הזאת?

מהם התסמינים להופעת המחלה?

כאשר מחלת דופיטרן מופיעה תוכלו לראות אותה באופן כמעט מידיי. הרי כאשר האצבע תהיה מכופפת, מיד תוכלו להבין בכך ללא כל אבחנה רפואית. כמובן שאת הזיהוי הסופי צריך לבצע אורתופד מנתח או כל איש מקצוע אחר שמנוסה בתחום. התסמין הכי בולט של המחלה הוא הופעה של ג'ולה בכף היד. מדובר על הסימפטום הראשון שמעיד על קיומה של המחלה. לאחר מכן המצב מתחיל להחמיר, ומהר מאוד הוא גם יכול לצאת משליטה. אך אם אתם מבחינים בג'ולות שונות בכף היד, כדאי לכם לבחון מקרוב על מה מדובר. כך לא תמצאו את עצמכם במצב שבו תסבלו מהמחלה הספציפית הזאת.

כיצד מתמודדים עם מחלת דופיטרן?

במצב שבו עדיין יש ג'ולה בכף היד, ניתן לנסות לטפל בה באופן מקומי. כך לא תמצאו את עצמכם במצב שבו המצב כולה יוצא משליטה ומחמיר מול עיניכם. במצב שבו יתחיל הכיפוף באצבעות כפות הידיים, ישנו צורך לבצע ניתוח על מנת להחזיר את המצב לקדמותו. כמובן שרק אורתופד מנתח יכול להיות כזה שיביא אתכם אל עבר ההצלחה. אל תסמכו על כל אחד כאשר זה מגיע למצב שבו אתם מתמודדים עם מחלה כל כך רצינית.

האם הניתוח מביא איתו אחוזי הצלחה גבוהים?

כל מקרה נשקל לגופו, וסופרו לא מעט סיפורים על ניתוחים שלא כל כך הצליחו. אך כל עוד תפנו אל הרופא הנכון לא אמורה להיות לכם סיבה לחשוש. מחלת דופיטרן היא מחלה שהפכה להיות שכיחה מאוד בישראל ובעולם. כך שאם תפנו אל הרופא הנכון שטיפל עד כה במקרים רבים, תדעו כי הוא ידע מה צריך לעשות. קחו בחשבון כי לאחר הניתוח ישנה תקופת החלמה לא קצרה עד אשר תוכלו לחזור לשגרה הרגילה.

צילום:freepik