מה ההבדל בין היסטרוסקופיה ניתוחית לאבחנתית?

  • by

אישה צריכה להתמודד במהלך חייה עם לא מעט אבחונים שונים שמגיעים מסיבות שונות. לרוב נשים אמורות להתמודד עם בעיות רפואיות גדולות יותר בהשוואה לגברים. זה נכון כי כל מקרה נשקל לגופו, אך עדיין זוהי ההנחה הרווחת. לא מעט מהבעיות השונות יכולות להופיע דווקא ברחם, אחד מהאזורים הרגישים ביותר בגופה של האישה. אז מה אתם צריכים לדעת על היסטרוסקופיה ניתוחית בהשוואה להיסטרוסקופיה אבחנתית? יש נשים שיוצאות מנקודת הנחה כי מדובר על אותו הדבר. אך כאשר נכנסים אל הרזולוציות העמוקות מגלים תמונת מצב שונה לחלוטין.

מה דומה בין היסטרוסקופיה ניתוחית לאבחנתית?

הפרמטר שהכי דומה בין שני הטיפולים הללו הוא השם שלהם. זוהי הסיבה שבגללה יש כאלה שיוצאים מנקודת הנחה כי מדובר על אותו הדבר. עוד נקודת דמיון בין שני הטיפולים האלה היא ששניהם מתרכזים באזור הרחם. אך כאשר מבינים מה עושים בכל אחת משיטות הטיפול הללו מגלים שוני רב. ד"ר גדי בן שטרית מבצע את שני הטיפולים הללו, ולכן הוא יכול לספר לכם בדיוק מה ההבדל בניהם. חשוב מאוד כי כל אישה תבין את הטיפול שאותו היא עומדת לעבור על מנת למנוע אי נעימויות. הרי בסופו של יום הטיפול חייב להיות כזה שמגיע בצורה ברורה.

קודם מאבחנים ורק לאחר מכן פועלים

ההבדל הכי משמעותי בין היסטרוסקופיה ניתוחית לאבחנתית בא לידיי ביטוי בתזמון. כאשר היסטרוסקופיה אבחנתית מבוצעת קודם על מנת להבין מה קורה בתוך הרחם. היסטרוסקופיה ניתוחית מגיעה לאחר מכן על מנת להתמודד עם כל מיני גילויים שונים. כמובן שאם לא גילו כלום באבחנה, אין צורך להתקדם אל עבר השלב הבא בתהליך. הפרוצדורה הניתוחית מגיעה רק על מנת להסיר כל מיני גילויים שעלולים להוות בעיה. כל עוד המצב תקין אין סיבה לגשת לשלב הזה בשונה משלבים אחרים.

היסטרוסקופיה ניתוחית היא ניתוח לכל דבר

האופן שבו מבוצע הטיפול גם הוא משתנה בין שיטות הטיפול השונות. כאן היסטרוסקופיה ניתוחית זוהי פרוצדורה ניתוחית לכל דבר ועניין. הפרודצדורה עצמה מתבצעת בחדר הניתוח כאשר המטרה היא להתמודד עם נגעים שונים. היסטרוסקופיה אבחנתית מתבצעת בחדר טיפולים רגיל כמו בדיקת אולטרסאונד או כל בדיקה אחרת. הבדיקה האבחנתית מתבצעת ללא הרדמה, והמטופלת נמצאת בהכרה מלאה. בעוד הגישה הניתוחית מתבצעת בהרדמה מלאה כמו כל ניתוח. כמובן שאם תבצעי את הטיפול בקליניקה של ד"ר גדי בן שטרית תקבלי את כל הפרטים טרם ביצוע הניתוח.

צילום:freepik